Lista komentarzy użytkowników Portalu
03 stycznia 2012 18:02
Wspólnota Pana Sławka boryka się z wieloma problemami, wiem to z dużo wcześniejszych wypowiedzi.
Twierdzi Pan, Panie Leszku, że cyt.:
„Wspólnota Pana Sławka, tak jak każda inna duża wspólnota, może głosować w systemie 1=1, wystarczy że w tej sprawie zostanie podjęta uchwała większością udziałów”
…niestety nie ma Pan racji…. Proszę przeczytać kilka razy swoje powyższe zdanie…
Takie głosowanie u Pana Sławka jest MATEMATYCZNIE nie możliwe
otóż MNIEJSZOŚĆ u Pana Sławka NIGDY nie może podjąć uchwa ... więcej »
Twierdzi Pan, Panie Leszku, że cyt.:
„Wspólnota Pana Sławka, tak jak każda inna duża wspólnota, może głosować w systemie 1=1, wystarczy że w tej sprawie zostanie podjęta uchwała większością udziałów”
…niestety nie ma Pan racji…. Proszę przeczytać kilka razy swoje powyższe zdanie…
Takie głosowanie u Pana Sławka jest MATEMATYCZNIE nie możliwe
otóż MNIEJSZOŚĆ u Pana Sławka NIGDY nie może podjąć uchwa ... więcej »
03 stycznia 2012 16:08
Pani Katarzyno,
Napisałem wszystko możliwie wyczerpująco i na tym kończę udział w dyskusji na tym wątku. Jeśli nadal zechce Pani chce trwać w błędnym przekonaniu - cóż, to Pani prawo. Mamy tylko nadzieję, że swoimi nieprzemyślanymi interpretacjami nie zrobi Pani krzywdy innym. więcej »
Napisałem wszystko możliwie wyczerpująco i na tym kończę udział w dyskusji na tym wątku. Jeśli nadal zechce Pani chce trwać w błędnym przekonaniu - cóż, to Pani prawo. Mamy tylko nadzieję, że swoimi nieprzemyślanymi interpretacjami nie zrobi Pani krzywdy innym. więcej »
03 stycznia 2012 16:04
Pani Katarzyno,
to, że stosowanie danego prawa może w danym przypadku prowadzić do wypaczeń, niestety nie oznacza, że to prawo nie obowiązuje.
Zwłaszcza że w tym przypadku trudno mówić nawet o wypaczeniach - jest zwykły konflikt prywatnych interesów większości i mniejszości.
Cała konstrukcja UWL jest taka, że w takiej sytuacji domyślnie rację ma większość, a mniejszość może co najwyżej dochodzić swoich racji post factum (tj. zaskarżając już podjętą uchwałę) przed sądem. Nie można tego w dużych w ... więcej »
to, że stosowanie danego prawa może w danym przypadku prowadzić do wypaczeń, niestety nie oznacza, że to prawo nie obowiązuje.
Zwłaszcza że w tym przypadku trudno mówić nawet o wypaczeniach - jest zwykły konflikt prywatnych interesów większości i mniejszości.
Cała konstrukcja UWL jest taka, że w takiej sytuacji domyślnie rację ma większość, a mniejszość może co najwyżej dochodzić swoich racji post factum (tj. zaskarżając już podjętą uchwałę) przed sądem. Nie można tego w dużych w ... więcej »
03 stycznia 2012 14:07
Panie Leszku, tu chodzi o coś więcej niż odwoływanie się do sadu z każdą decyzją…przecież Pan wie, że jest to niezwykle uciążliwe. Postara się Pan znaleźć artykuł prawny w UoWL na podstawie którego Wspólnota Pana Sławka może głosować: 1właściciel=1głos - tak jak wszystkie inne wspólnoty. A jeśli ustawa nie przewiduje takiej możliwości, to pozostaje głosowanie tylko udziałami. A przy głosowaniu udziałami mniejszość nie ma wpływu na WYNIK głosowania. Pozostaje WŁADZA ABSOLUTNA.
Pozdrawiam Pana. ... więcej »
Pozdrawiam Pana. ... więcej »
03 stycznia 2012 13:56
Panie Leszku, tu chodzi o coś więcej niż odwoływanie się do sadu z każdą decyzją…przecież Pan wie, że jest to niezwykle uciążliwe. Postara się Pan artykuł prawny w UoWL na podstawie którego Wspólnota Pana Sławka może głosować: 1współwłaściciel =1głos. A jeśli ustawa nie przewiduje takiej możliwości, to pozostaje głosowanie udziałami. A przy głosowaniu udziałami mniejszość nie ma wpływu na WYNIK głosowania. Pozostaje WŁADZA BSOLUTNA.
Pozdrawiam Pana.
J. Katarzyna Perłowska więcej »
Pozdrawiam Pana.
J. Katarzyna Perłowska więcej »
03 stycznia 2012 13:34
Panie Sławomirze przeczytałam kilka wyroków Sądu Apelacyjnego odnośnie głosowania w sytuacji, gdy jeden współwłaściciel dysponuje większością udziałów. Proszę przeczytać wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z 22 września 2005 roku I Aca 195/05,
ALE …TAM SZEŚCIU WŁAŚCICIELI LOKALI POSIADA 22,67% tj. ponad 1/5 udziałów. Proszę również przeczytać ciekawy wyrok Sądu Najwyższego II CSK 47/06 z dnia 26 kwietnia 2006 r.
U Pana mamy do czynienia z tak zwaną WŁADZĄ ABSOLUTNĄ.
Całkowity paraliż w zarządz ... więcej »
ALE …TAM SZEŚCIU WŁAŚCICIELI LOKALI POSIADA 22,67% tj. ponad 1/5 udziałów. Proszę również przeczytać ciekawy wyrok Sądu Najwyższego II CSK 47/06 z dnia 26 kwietnia 2006 r.
U Pana mamy do czynienia z tak zwaną WŁADZĄ ABSOLUTNĄ.
Całkowity paraliż w zarządz ... więcej »
02 stycznia 2012 21:31
Panie Sławku - mam nadzieję, że odpowiedź dla p. Katarzyny, choć nie po Pana myśli, jednak wyjaśnia Pana wątpliwości. Lepiej znać złą prawdę, niż udawać, że się ma rację.
Nawiasem mówiąc - jeśli chce Pan zakwestionować podjęte decyzje, to tak czy inaczej czeka Pana droga sądowa. I tak czy inaczej będzie Pan musiał udowodnić swoje racje. Z tą różnicą, że skorzystanie z art.25 UWL daje jakieś szanse, zaś powołanie się w dużej wspólnocie na art.199 w większości przypadków spowoduje odrzucenie pozw ... więcej »
Nawiasem mówiąc - jeśli chce Pan zakwestionować podjęte decyzje, to tak czy inaczej czeka Pana droga sądowa. I tak czy inaczej będzie Pan musiał udowodnić swoje racje. Z tą różnicą, że skorzystanie z art.25 UWL daje jakieś szanse, zaś powołanie się w dużej wspólnocie na art.199 w większości przypadków spowoduje odrzucenie pozw ... więcej »
02 stycznia 2012 21:24
W sprawach nie ujętych w UWL stosuje się KC - oczywiście nastąpiło z mojej strony przejęzyczenie.
więcej »
02 stycznia 2012 21:23
Jeszcze jedno - Kodeks cywilny nie jest prawem wyższego rzędu w stosunku do Ustawy o własności lokali. Oba te dokumenty są ustawami, zatem są równe sobie rangą. Jeśli już koniecznie chce stosować Pani łacińskie terminy prawnicze, to proponuję zapoznać się z terminem "Lex specialis derogat legi generali", bo to jest przyczyna, dla której w sprawach nie ujętych w KC (do takich NIE NALEŻY sposób głosowania w dużych wspólnotach) stosuje się KC.
więcej »
02 stycznia 2012 21:16
P. Katarzyno - z całym szacunkiem, ale to co Pani pisze nie jest prawdą - proszę nie robić p. Sławomirowi przysłowiowej "wody z mózgu", bo to do niczego nie prowadzi.
Jestem skłonny przyznać Pani rację, że w niektórych przypadkach zapisy Ustawy o własności lokali (jak i setek innych ustaw) mogę być niesprawiedliwe, ale nie można mylić prawa ze sprawiedliwością.
Ustawodawca dopuścił zastosowanie art.199 KC w procesie podejmowania uchwał tylko i wyłącznie w "małych" wspólnotach. NIE MA W UWL ŻA ... więcej »
Jestem skłonny przyznać Pani rację, że w niektórych przypadkach zapisy Ustawy o własności lokali (jak i setek innych ustaw) mogę być niesprawiedliwe, ale nie można mylić prawa ze sprawiedliwością.
Ustawodawca dopuścił zastosowanie art.199 KC w procesie podejmowania uchwał tylko i wyłącznie w "małych" wspólnotach. NIE MA W UWL ŻA ... więcej »



